Ahhoz, hogy egy partnerprogramban sikeres legyél, fontos, hogy megfelelően válaszd ki a hirdetett terméket, az oldalad releváns tartalommal bírjon, és rengeteg látogatód legyen. Ha a termék nem illeszkedik a honlapodhoz, a látogatóid nem fognak érdeklődni iránta, így nem lesz eladás, ha a termék megfelelő lenne, de a webshop nincs megfelelően kialakítva, a látogatók érdeklődni fognak ugyan, de nagyon kevesen fognak vásárolni, míg ha ezekkel nincs baj, de kevés a látogatód, évek alatt sem fogod elérni a minimum kifizetési küszöböt.
Partnerprogram választásakor érdemes ügyelni az alábbiakra:
- Milyen módon követi a tőled jövő látogatókat az adott partnerprogram? Ezt általában a látogató gépén elhelyezett kis adatcsomaggal (sütivel (cookie)) szokták megoldani, de nagy ritkán más megoldásokat alkalmaznak, amik általában problémásak szoktak lenni (pl. IP címet néznek, ami a legtöbb esetben megváltozik másnapra).
- Mennyi ideig él a süti, azaz ha másnap, harmadnap stb. vásárol az illető, akkor is a te vásárlódnak fog számítani? Minél tovább él, annál nagyobb esélyed van rá, hogy bevételre teszel szert.
- Milyen kapcsolatfelvételi módok vannak a honlapon? Előfordul, hogy a lapon a telefonos, személyes vagy e-mail útján történő kapcsolatfelvételeket reklámozzák, és az így szerzett ügyfelek után természetesen nem kapsz jutalékot, hiszen nem tudják, hogy te küldted a vásárlót.
- Ajánlanak kuponokat? Néhány bolt "affiliate kuponokat" is ad, és előfordul, hogy nagy kupongyűjtő oldalak speciális kuponokat adnak a látogatóknak, amik számodra nem elérhetőek. A vásárlók nagy része fizetés előtt rákeres a kuponokra, és ha egy ilyen kupont használ, a jutalékot nem te, hanem a kupongyűjtő oldal fogja kapni.
- Vonzónak tűnik a webshop? Ha rosszul kivitelezett, drága vagy más okból kevésbé vonzó az oldal, amit reklámozol, kevés megrendelést fogsz tudni szállítani.
- Miért jár a jutalék? Néha csak bizonyos termékek után fizetnek, más termékek után nem. Az sem mindegy, hogy a bruttó vagy nettó ár után, illetve a szállítási költség után is jár-e jutalék (általában szállítás nélküli nettó árból szoktak számolni), az hány százalék, milyen összegért szokott egy átlagos vásárló vásárolni (nem mindegy, hogy csokit vagy TV-t árulsz) és mennyi a minimum kifizetési összeg (néha nagyon magasra állítják, és arra játszanak, hogy a legtöbb partnerprogram résztvevő sosem éri el, s így ingyen reklámozta őket).
Jó a cikk. Annyit tennék a kuponos részhez, hogy ma már lehet úgy partnerprogram kuponkódot kiadni, hogy közvetlenül a partner kapja meg a jutalékot. Wordpress plugin is elérhető erre a célra.
VálaszTörlés