2014. július 16., szerda

Közvetlen banner értékesítés

A közvetlen banner értékesítés előnye, hogy nincs egy olyan köztes fél, aki a hirdetési összeg 30-50%-át lenyeli, hátránya viszont, hogy rád hárul a hirdetők keresése, a kommunikáció, a hirdetőkként való számlázás és a nem fizető, problémás hirdetők kezelése. Ez a fajta értékesítési mód mégis nagyon ajánlott, hiszen amellett, hogy jól fizet, a különböző cégekkel való együttműködés a bevételek diverzifikálásának, így a pénzügyi biztonság megteremtésének is fontos módszere.

A közvetlen értékesítés során a vevő általában alaposan megnézi, hogy mit vesz, ezért fontos, hogy a weboldalad minőségi tartalommal bírjon. A hirdetési árakat általában a lap alján elhelyezett "médiaajánlat" link alatt szokás elhelyezni, kialakításukban pedig érdemes figyelembe venni, hogy sokan szeretnek alkudni az itt szereplő árakból. Hatékony eszköz lehet, ha hosszabb távú bérlés esetén eleve kedvezményt kínálunk a hirdetők részére.

Közvetlen értékesítés során általában eladástól, átkattintástól és megjelenéstől függetlenül, adott időszakra szokták értékesíteni a bannereket, azaz egy adott hónapra, hétre vannak megadva az árak. Ez azért is hasznos, mert sose tudhatod előre, hogy a hirdető bannere mennyire lesz csábítóan kivitelezve, és egy rosszul designolt, vagy nem kattintásra, hanem mondjuk telefonálásra ösztönző hirdetéssel könnyen pórul járhatnál, ha az átkattintás vagy vásárlás alapján fizetne a megrendelő.

A hirdetésről a legtöbb esetben nem szükséges szerződést kötni, fontos azonban, hogy a magyar jogszabályok közvetlen hirdetéseladás esetén megkövetelik, hogy a hirdetés megjelenítése előtt a hirdető nyilatkozzon számodra az adószámáról, és arról, hogy az általa hirdetett termék "előzetes minőségvizsgálati vagy megfelelősségtanúsítási kötelezettség alá" tartozik-e, és ha igen, akkor annak alapján forgalomba hozható:

2008. évi XLVIII. törvény 5. § (1) és (2) pontja:
"(1) Reklám akkor tehető közzé, ha a reklámozó a reklám megrendelésekor a reklámszolgáltató - ennek hiányában a reklám közzétételének megrendelésekor a reklám közzétevője - részére megadja a cégnevét, illetve nevét, a székhelyét, ennek hiányában lakóhelyét, továbbá az adószámát és a szerencsejátékot népszerűsítő reklám esetén az állami adóhatóság által szerencsejáték szervezésére jogosító engedélyt.
(2) A külön jogszabályban meghatározott előzetes minőségvizsgálati vagy megfelelőségtanúsítási kötelezettség alá tartozó termékre vonatkozó reklám esetén a reklámozó köteles a reklámszolgáltatónak - ennek mellőzése esetén a reklám közzétevőjének - nyilatkozni arról, hogy a vizsgálatot elvégezték és annak alapján a termék forgalomba hozható. Ha a termék nem tartozik előzetes minőségvizsgálati vagy megfelelőségtanúsítási kötelezettség alá, a nyilatkozatnak ezt kell tartalmaznia. Ilyen nyilatkozat hiányában a reklám nem tehető közzé.
"

A kellemetlenségek elkerülése érdekében a hirdetést érdemes a fizetés után helyezni el a honlapon. Sok hirdető esetén a postaköltségen sokat spórolhatsz, ha a számlát e-mailben, PDF-ben küldöd el a hirdetőnek (nem e-számláról, csak aláírás és bélyegző nélkül is érvényes, általa kinyomtatható számláról van szó, amelyet csak külön kérésre kell postán is elküldeni). A hirdetés lejárta előtt érdemes levélben megkeresni a hirdetőt az esetleges hosszabbítással kapcsolatban.

(Jelen cikk nem számít jogi- vagy adótanácsadásnak, az itt szereplő információk felhasználásért felelősséget nem vállalok. Mielőtt bármit csinálnál, konzultáj a könyvelőddel, jogi tanácsadóddal!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Surveytime - azonnal fizető oldal, kezdőknek is ideális!

Olyan sok online kérdőív kitöltésért fizető oldal létezik , hogy ha valaki bele akar vágni a pénzkeresésnek ebbe a módjába, könnyen elveszik...